logistica e-commerce

Logistica e-commerce: cele mai mari 3 greșeli în și cum pot fi evitate?

Vezi, dacă nu comiți, cele mai mari, trei greșeli în logistica e-commerce.
Pandemia de COVID-19 a avut impact asupra dezvoltării comerțului electronic în România. Clienții s-au convins de cumpărăturile online. În mod tradițional, vârful cumpărăturilor online se atinge în al patrulea trimestru. Dacă vrei să fii pregătit pentru un număr mai mare de colete, expediate prin curier, analizează acum logistica magazinului online.

 

1. Contract cu un singur curier.

 

Aparent, un contract cu o companie de curierat reprezintă un avantaj. Avem condiții bune, prețuri sub lista oficială de tarife, astfel e mai ușor de gestionat coletele în magazin. Totul funcționează bine, dar până la un punct. Vârful de livrări de la sfârșitul anului, crește riscul problemelor în logistică e-commerce. Nu trebuie să rezulte din rea voința transportatorului – poate apărea o defecțiune a sistemului sau o avalanșă de comenzi. În acest caz, este prea târziu pentru a căuta febril un alt curier. O comandă nelivrată reprezintă, cel mai probabil, un client pierdut și frustrat. 

Cum se poate evita?

Soluția este un contract cu un operator de logistică online, precum Ecolet.ro. Tot semnăm un singur contract, cu diferența că obținem acces la toate, cele mai populare, firme de curierat din România. După inregistrarea în sistemul Ecolet, firma ta primește acces imediat la o ofertă logistică largă. Inclusiv automatele de coletărie Sameday Easybox și punctele DPD.  Poți compara cu ușurință prețurile și promoțiile actuale, ale transportatorilor, într-un panou de client, clar și intuitiv.

Înregistrarea contului este gratuită, nu taxăm menținerea contului și nu solicităm prognoze, privind numărului de colete trimise lunar. Nu expediezi – nu plătești nimic.

 

Înregistrează-te și vezi, cât e de comod!

 

2. Manipularea manuală a expedierilor.

 

Poate că într-un magazin mic, unde sunt câteva colete pe zi, expedierea manuală a comenzilor este suficientă. Dar în perioada de vârf, înainte de Crăciun, acest aspect poate duce la un blocaj, care frânează vânzările. Un magazin bun nu își poate permite o astfel de situație. De aceea, procesul merită automatizat, prin integrarea cu un operator logistic. 

Poți integra cu ușurință serviciul Ecolet cu magazinul tău. Integrarea în WooCommerce este deja finalizată. Lucrăm la plugin-uri către alte sisteme populare de magazine. De asemenea, punem la dispoziție API pentru o integrare completă.

 

3. Lipsa analizei logisticii în e-commerce

 

Vârful livrărilor în e-magazin reprezintă o cantitate uriașă de date. Statusurile coletelor, planificările de livrare, curierii, punctele de ridicare. Comenzi anulate și retururi. Dacă e-magazinul are mai multe contracte individuale cu transportatorii, e ușor de pierdut controlul asupra documentației. În panoul clientului Ecolet, poți verifica ușor statusul coletului și poți afla, unde pot apărea probleme. Șe știe, prevenția este întotdeauna mai bună. Sistemul Ecolet îți permite să controlezi simplu expedierile, iar numeroasele tabele și grafice prezintă datele în rapoarte intuitive. Merită remarcat, procesul se desfășoară complet automat.

Mai mult, clientul tău poate verifica singur statusul coletului, introducând numărului AWB pe site-ul de urmărire. Pur și simplu transmite-i numărul coletului, din sistemul Ecolet.ro și adresa paginii de urmărire. Nu va trebui să răspunzi, în perioada fierbinte, la sute de apeluri telefonice, cu întrebarea „unde este coletul meu?”

 

Logistica e-commerce, sumar

Soluțiile IT moderne, ale Ecolet, îi ajută pe antreprenorii să evite problemele, legate de logistică e-commerce. Acest aspect este deosebit de important în perioada de creștere a numărului de colete expediate. 

Pentru a testa sistemul, e suficient să înregistrezi gratuit firma și, personal, să verifici posibilitățile și avantajele operatorului logistic Ecolet. Înregistrarea nu impune necesită de a expedia colete, iar contul din sistem este gratuit și pe perioadă nedeterminată. 

Vezi