fbpx

Cum se promovează un magazin online pe Google?

Dacă ai deja un magazin online și dorești să vinzi, clienții trebuie să te găsească pe internet. Cele mai multe beneficii aduce marketing-ul în motoarele de căutare, mai exact Search Engine Marketing. În România, cel mai popular motor de căutare este Google și aici, cel mai des, clienții e-commerce caută informații despre bunuri și servicii. Cum poți promova magazinul online pe Google, fără să irosești bugetul?

Cum să fii vizibil pe Google?

Google este cel mai popular motor de căutare din lume. Potrivit diverselor estimări, 80-90% dintre utilizatorii de Internet, îl folosesc. Dacă nu ești de găsit pe Google, șansele de trafic mare către noul tău magazin sunt practic zero. În fiecare zi, milioane de oameni, din întreaga lume, caută pe internet cele mai bune oferte pentru produse și servicii. Motorul de căutare Google, care a debutat în 1998, a dominat piața datorită unui algoritm extrem de precis și rapid. Acest sistem, îmbunătățit constant, responsabil de prezentarea rezultatelor căutării, găsește sute sau chiar mii de răspunsuri la întrebarea ta, în aproximativ jumătate de secundă. Ce poți face, pentru a fi în top 10 rezultate, adică pe prima pagină?

Există două modalități principale de a construi vizibilitate în rezultatele motoarelor de căutare: cumpărarea unei campanii de publicitate Google Ads (în trecut Adwords) sau poziționarea organică. Ambele moduri sunt bune, fiecare are propriile sale avantaje și dezavantaje. Este adevărat că trebuie vorbim aici despre metode de promovare gratuită, a magazinului online, dar e un moment bun pentru a compara ambele metode:

Campanie de publicitate Google Ads contra cost

Avantaje:

  • vizibilitate rapidă pe prima pagină a rezultatelor căutării

Dezavantaje:

  • preț ridicat de promovare pentru magazinele noi
  • optimizarea campaniei de publicitate necesită timp
  • reclamele continuă să se scumpească

După cum vezi, avantajul este unul – dacă plătești suficient de mult pentru reclamă, vei fi imediat în fruntea rezultatelor căutării. Dacă vrei să rămâi acolo, trebuie să cumperi reclame tot timpul. Nu plătești, Google nu va afișa reclama.

Reclamele Google funcționează pe baza licitației – cu cât declari o sumă mai mare pentru reclamă, cu atât va fi afișată mai sus. Blocurile de reclame apar pe prima pagină a rezultatelor căutării. De obicei este un bloc de patru reclame. Cu cât poziția este mai sus, cu atât prețul de licitație este mai mare. 

La prima vedere, sistemul este ușor și intuitiv. Google introduce multe facilități pentru debutanți. De asemenea, startul cu reclame nu este complicat. Cu toate acestea, optimizarea bugetului și profitarea la maxim de Google Ads reprezintă o sarcină dificilă. De aceea există agenții de publicitate specializate, profilate pe campanii Google Ads. Cum se alege cea mai bună? E o chestiune mai dificilă, decât găsirea unui mecanic bun pentru mașina! Și un subiect pentru o postare separată. 

SEO, mai exact optimizare pentru motoare de căutare 

Se spune că există rezultate de căutare plătite și „gratuite”, pe Google. De ce cu ghilimele? Pentru că, și în cazul în care îți optimizezi în mod independent magazinul online, tot îți acaparează timp, care poate fi direcționat în altceva. Algoritmul Google se schimbă foarte des și SEO a devenit o specializare cu drepturi depline, în marketing-ul online. Este practic un job full-time, astfel SEO nu este gratuit. În acest caz, de ce merită să te ocupi de SEO?

Avantaje SEO:

  • fără taxe pentru afișări în rezultatele căutării
  • rezultate SEO foarte bune, pe termen lung

Dezavantaje SEO:

  • nu este gratuit
  • este nevoie de timp pentru primele rezultate, iar succesele reale cu SEO vin după ani

În general, activitățile SEO se concentrează pe trei domenii:

  • optimizarea tehnică a magazinului online – accent mare pe viteza de operare
  • publicarea regulată a conținutului unic, mai exact content
  • construirea reputației magazinului prin achiziționarea de link-uri externe valoroase.

Cum să-ți promovezi magazinului online prin content marketing?

Programele speciale Google, adică crawler-ele, cunoscute și sub denumirea de spiders, navighează non stop pe pânza de link-uri și analizează conținutul publicat pe Internet.  Conform platformei  siteefy.com, 175 de site-uri noi sunt create în fiecare minut. Google și-a făcut debutul ca motor de căutare text. În ciuda numeroaselor modificări aduse algoritmului, conținutul invariabil valoros este unul dintre cei mai importanți factori de clasare. Ce înseamnă valoros? Conform ultimelor tendințe, conținut în concordanță cu intențiile de căutare ale internauților. Există patru grupuri principale de intenții:

  • de navigare – când dorim să găsim locul, persoana sau să planificăm un traseu
  • informative – căutăm răspunsuri la diferite întrebări
  • comerciale – căutări de oferte, pregătiri pentru cumpărare
  • tranzacționale – știm deja ce vrem să cumpărăm, acum căutăm cea mai bună ofertă

Analizează modul, în care clienții caută, pe internet, bunurile sau serviciile tale. Verifică ce cuvinte scriu în motorul de căutare, în contextul intențiilor menționate mai sus și pregătește răspunsurile corespunzătoare. Acesta va fi content-ul tău!

Magazin online – unde trebuie publicat contentul?

Probabil te gândești la un blog? Da, este un loc foarte bun pentru a publica conținut, dar nu singurul. Nu uita de pagina categoriei – este un loc bun pentru a descrie mai larg gama de produse, disponibilă și șansa de a vedea link-urile către produsele, care te interesează cel mai mult.

Al treilea element care nu trebuie uitat sunt descrierile unice ale produselor individuale. De ce unice? Pentru că, dacă ești următorul magazin, care descrie identic, de exemplu, un anumit model de pantofi Nike, atunci Google va considera descrierea ta ca duplicat și vei obține o clasare scăzută. Pozițiile înalte în căutarea organică trebuie câștigate din greu!

Și cel mai important lucru în content marketing: publică în mod sistematic conținut nou și ai răbdare. Rezultatele trebuie așteptate câteva luni sau ani. Content marketing-ul este o investiție, totuși cu un procent foarte bun!

Ce e mai bun – content sau reclamă?

Dacă magazinul tău debutează, în opinia noastră, cea mai bună soluție este să introduci publicitate plătită și SEO, în același timp. Ține minte, e nevoie de timp pentru a obține clasări înalte numai din content marketing. În plus, nu este deloc ușor să crești din poziții joase, deoarece Google trebuie să câștige încredere în site-ul tău. Dacă se dovedește că publici regulat conținut nou și se fac click-uri în rezultatele căutării, atunci pozițiile tale vor crește sistematic.

Apropo: ai logistică pentru magazinul tău?

Ecolet.ro este un operator de logistică online, modern. Dacă abia ești la început în e-commerce, soluțiile noastre îți vor rezolva problema logisticii. În plus, vei economisi bani și vei crește competitivitatea magazinului tău. Unii trimit sute de colete pe lună, alții trimit unul. Pentru noi fiecare client este la fel de important. Fiecare companie mare a fost cândva mică.

Prețuri mici încă de la primul colet. Nu percepem taxe pentru înregistrarea și menținerea contului. Vezi, cum funcționează.

Creează un cont pe platformă și trimite colete cu operatorul logistic de top pentru firme!