fbpx

Trenduri e-commerce în 2022 – 2023

Ai un magazin online și vrei să crești profitul din e-commerce în 2022? Sau poate abia te gândești, dacă merită să începi vânzările online? Află cele mai recente trenduri din e-commerce și folosește-le, pentru a depăși concurența și pentru a avea succes pe o piață dură și solicitantă.

Barierele de intrare în comerțul electronic sunt relativ reduse. Astfel, concurența este acerbă. Vezi, unde poți economisi bani și cum poți reduce costurile.

Ce parametrii modelează ecommerce în 2023?

  • Modificările demografice în rândul clienților magazinelor online

Pandemia și lockdown-ul au accelerat rapid dezvoltarea afacerilor online. Clienții, care anterior nu acordau atenție comerțului online, din necesitate, au fost nevoiți să cunoască noul canal de vânzare. Acest aspect se aplică, în principal, persoanelor în vârstă, care de obicei evitau e-magazinele. Silver Surfers au ieșit la cumpărături online și, în mare parte, s-au obișnuit rapid cu ușurința de a face cumpărături pe Internet. În 2022, reprezintă un grup de clienți, în creștere, în domeniul e-commerce.

  • Mai repede, mai bine, mai ieftin, adică noutăți în logistică

Noile metode de livrare a produselor, din magazinele online, reprezintă o consecință firească a dezvoltării comerțului electronic. Automatele de coletărie câștigă popularitate, fiind o formă comodă și ieftină, de livrare și o necesitate absolută în magazinul online, din anul 2022. Rețeaua de automate de coletărie, din România se dezvoltă sistematic. Sameday și DPD conduc cursa, extinzând continuu rețeaua de automate, puse la dispoziție. Ambele companii sunt disponibile, pentru utilizatorii platformei logistice Ecolet.ro.

  • Vânzări internaționale

În 2024, este relativ ușor să dezvolți e-commerce-ul internațional. Și nu doar pe platformele, de tip Amazon, ci și direct. Dacă produsele tale au șansă de succes în străinătate, merită să investești în adaptarea magazinului online, la vânzările din alte țări. Din România, oportunități mari pentru vânzările internaționale sunt în țările vecine, precum Ungaria, Bulgaria și Grecia. Ține minte, pentru clientul străin, în afară de preț, contează livrarea rapidă și sigură. Alege transportatori renumiți și servicii dedicate, ca de exemplu DPD Regional Express

E-commerce în 2024 – este profitabil?

În cazul în care te gândești, dacă merită să intri în vânzările online, atunci vezi, care sunt celelalte alternative? Comerțul electronic are avantaje semnificative, față de cel tradițional, mai exact:

  • – costuri de vânzare mai mici – nu investești în spații comerciale, echipamente, decor și personal numeros
  • – facilitatea dezvoltării asortimentului și extinderii ofertei
  • – scalarea simplă a afacerii
  • – piață mare de desfacere, inclusiv internațională
  • – economie de timp
  • – la alegere, o gamă largă de instrumente de marketing, pentru promovarea magazinul online.

Fiecare medalie are două fețe – la fel e și în e-business. Barierele de intrare, relativ reduse, duc la o concurență puternică, adesea la micșorarea marjei. Concurarea, doar prin prețuri mici, nu este niciodată o modalitate bună în afaceri, indiferent dacă activăm digital sau tradițional. Întotdeauna se va găsi cineva mai ieftin. Pe de altă parte, consumatorul devine, din ce în ce, mai pretențios și e disponibil să plătească pentru siguranța tranzacției, confortul cumpărăturilor sau alegerea diferitelor opțiuni de livrare.

Dacă vrei să ai succes în comerțul electronic, nu poți da mai puțin decât concurența și ar trebui să o faci mai ieftin. Fiecare magazin online trebuie să țină cont de costuri. Costurile de livrare reprezintă o cheltuială importantă în comerțul electronic. Află, cum poți economisi în logistica e-commerce. 

Cum aleg serviciile logistice pentru e-commerce în 2024?

Potrivit sondajului companiei Verifone eficientizarea livrării produselor reprezintă una dintre prioritățile de top, pentru 31% dintre companiile e-commerce, în anul 2023. Cum îmbunătățim calitatea livrărilor, în același timp, căutând să economisim? Dacă expediezi multe colete, un contract direct cu o firmă de curierat reprezintă o opțiune bună. Volumul mare de colete te va ajuta să negociezi prețuri mai bune. Dar ce faci, dacă abia începi să activezi în e-business și încă nu poți să te lauzi cu un număr mare de colete? Există o modalitate. Ecolet.ro este o platformă logistică online, pe care poți compara ușor și rapid prețurile actuale, ale companiilor de curierat, de top, din România și poți comanda un curier intern sau extern. 

E doar începutul beneficiilor, acestea incluzând:

  • – înregistrarea și menținerea gratuită a contului în sistem – plătești doar pentru serviciile comandate
  • – știi imediat cât plătești – comandă un curier și opțional servicii suplimentare, iar sistemul va calcula prețul integral al serviciului
  • – fără minim logistic – primești prețuri bune de la primul colet
  • – toți curierii pe un singur contract – controlează ușor costurile, datorită unei singure facturi
  • – curieri, automate de coletărie și puncte de ridicare – oferă clienților tăi posibilitatea de a alege
  • – integrarea cu sisteme cunoscute, de exemplu WooCommerce
  • – posibilitatea de a conecta sistemul magazinului prin protocolul API

Înregistrează-te gratuit și vezi, cum funcționează!

Ai întrebări? Contactează-ne.

Postări similare: