fbpx

3 platforme pentru magazinul online – pe care o aleg?

Dacă planifici startul în ecommerce, atunci una dintre primele decizii e alegerea platformei, pe care îți vei lansa magazinul online. În practică, ai trei opțiuni la alegere:

  • platforma de tip Open Source
  • magazin online finalizat
  • soluție personalizată

În acest articol, comparăm avantajele și dezavantajele acestor trei soluții și sugerăm, care va fi cea mai bună alegere.

Magazin online pe platforma Open Source

Cunoscutele „motoare” ale magazinelor online includ soluții de tip Open Source. Asta înseamnă că licența de utilizare a software-ului este gratuită, iar utilizatorul primește la dispoziție codul complet, pe care-l poate modifica singur. Magazinele online de tip Open Source oferă de obicei șabloane de preconfigurare, pe care utilizatorul le poate personaliza, în funcție de nevoile sale. Cele mai cunoscute platforme ecommerce Open Source sunt WooCommerce, PrestaShop, Magento și multe, multe altele. 

Avantajele platformei Open Source:

  • licență de utilizare gratuită
  • fără abonament lunar
  • posibilități mari de configurare individuală a aspectului
  • multe plugin-uri disponibile (gratuite și plătite) și module suplimentare, care extind funcționalitatea magazinului online
  • poziționare SEO ușoară
  • utilizare simplă a marketingului pe internet, cum ar fi GoogleAds și FacebookAds

Fiecare monedă are două fețe și nu este diferit cu platformele ecommerce de tip Open Source. Prin urmare, mai jos prezentăm, în opinia noastră, dezavantajele acestui tip de soluții. 

Dezavantajele platformei Open Source

  • licența gratuită nu înseamnă lipsa costurilor – plătești pentru lansarea și operarea magazinului cu timpul tău sau cumperi serviciile specialiștilor
  • costuri de hosting
  • în calitate de proprietar de magazin online, ești responsabil de securitatea datelor personale sensibile ale clienților
  • trebuie să asiguri funcționarea tehnică corespunzătoare a magazinului și să reacționezi rapid în cazul unei defecțiuni

După cum vezi, nimic nu este gratuit. Dacă nu ai experiență în aplicații pe internet sau nu ai personal calificat, care să te ajute, o soluție de tip Open Source poate crea probleme. 

Concluzie: nu recomandăm platforma Open Source pentru debutanții în ecommerce. 

Magazin online în modelul SaaS

Software as a Service este un model popular de furnizare a serviciilor IT. Acest model este folosit cu succes în comerțul electronic. Proprietarul software-ului oferă utilizatorului acces la platforma magazinului online, pe care o administrează, pe propriul domeniu și plătește pentru asta o chirie (de obicei lunară). Infrastructura IT și codul programului aparțin companiei, care furnizează SaaS, prin urmare, în practică, utilizatorul „închiriază” magazinul online. Shopify este cea mai populară platformă de magazin, tip SaaS.

Deja din descrierea de mai sus, poți vedea cele mai importante avantaje și dezavantaje ale ecommerce-ului, în modelul SaaS, mai exact

Avantajele magazinului online SaaS

  • start ușor în ecommerce – sunt suficiente câteva minute pentru a începe să vinzi pe Internet
  • configurare ușoară
  • regulamente și politica de confidențialitate gata pregătite
  • fără taxe de hosting și operare tehnică
  • integrări disponibile, de obicei, cu sisteme de plată și curieri, dar nu toate, doar cele limitate în funcție de preferințele companiei, care furnizează SaaS

Dezavantajele magazinului online pe platforma SaaS

  • nu ești proprietarul magazinului, deci ești dependent de platforma SaaS
  • posibilități mici (sau deloc) de personalizare a aspectului și funcționalității magazinului, în versiunea standard
  • lipsa accesului la cod și, prin urmare, posibilități mai slabe de optimizare SEO, în comparație cu alte modele ecommerce
  • plătești un abonament indiferent dacă vinzi sau nu
  • dificultăți în scalarea sau migrarea magazinului pe o altă platformă.

Popularitatea magazinelor online în modelul SaaS demonstrează că dezavantajele, de mai sus, nu depășesc avantajele, care sunt apreciate, în special de vânzătorii online fără experiență. 

Concluzia noastră: recomandăm alegerea platformei SaaS pentru început și dobândirea experienței în afaceri pe Internet. 

Magazin online dedicat

Companiile care oferă magazine online personalizate pot adapta foarte bine funcționalitatea magazinului la specificul sortimentului și la nevoile clienților. De asemenea, oferă cele mai bune opțiuni pentru aspectul și configurația individuală. Acestea sunt avantaje evidente.

Cel mai mare dezavantaj este costul. Există o opinie larg răspândită, că dezvoltarea unui magazin online, de la zero, costă cel mai mult. Sigur e așa? De obicei, companiile care oferă magazine online „made to measure” se bazează pe un șablon fix, uneori este chiar o evoluție a sistemelor Open Source și nu trebuie să reinventeze codul programului – nu ar avea sens. Prin urmare, recomandăm să nu considerați de la sine înțeles, că un magazin online individual este scump, deoarece, în general, poate rezulta că vom plăti mai mult pentru Open Source-ul „gratuit”. E timpul pentru lista de avantaje și dezavantaje.

Avantajele magazinului online individual

  • cea mai bună adaptare a aspectului și funcționalității la nevoi
  • taxă unică pentru licență și configurare
  • fără restricții pentru SEO și utilizarea reclamelor plătite
  • decizi singur, ce integrări cu servicii externe vrei să ai

Dezavantajele magazinului personalizat

  • taxa unică de punere în funcțiune poate fi relativ mare
  • costuri de hosting
  • ești responsabil de protejarea datelor personale sensibile ale clienților
  • trebuie să oferi suport tehnic pentru magazin

După cum poți vedea, lista avantajelor unei soluții individuale nu este foarte lungă. Cel mai mare avantaj este posibilitatea de adaptare individuală. Cu toate acestea, pentru a face acest lucru, trebuie să știi bine, ce rezultate aștepți.

Concluzia noastră: recomandăm vânzătorilor ecommerce cu experiență, care au învățat în practică ce soluții sunt cele mai bune și ce greșeli trebuie evitate. Mai degrabă, nu pentru debutanți.

Postări similare: