magazin online romania

Merită înființat un magazin online în anul 2022?

 

Este un magazin online o investiție bună? În opinia noastră, în ciuda concurenței în creștere, cu siguranță DA!

Dacă vrei să vinzi bunuri sau servicii, internetul este șansa ta. Vânzările într-un magazin online, în comparație cu comerțul tradițional, se caracterizează prin costuri mai mici și o piață mai mare. Iar concurența este și va fi întotdeauna. La ce trebuie să fii atent, e controlul costurilor. Află, cum poți crește șansele de succes în vânzările tale online. 

Magazin online propriu Open Source sau platformă e-commerce?

Prima ta alegere reprezintă tehnologia magazinului online. Există două posibilități. Prima opțiune sunt platformele SaaS, gata făcute, bazate pe abonament. A doua ar fi pornirea magazinului de la zero, administrând întreaga infrastructură necesară. Ambele soluții au avantaje și dezavantaje. În funcție de experiența ta și de resursele financiare, ia o decizie și alege opțiunea mai bună. 

 

Magazin online pe platformă e-commerce – avantaje și dezavantaje

Există multe companii, care oferă soluții finale de magazin online, disponibile în model abonament. La un astfel de magazin poți conecta propriul domeniu și-l configurezi, cum dorești. De obicei, astfel de magazine oferă câteva șabloane, la alegere. Configurația de bază este relativ simplă, sistemul te ghidează pas cu pas și după completarea datelor necesare și adăugarea produselor, începi vânzările.

 

Această soluție are și dezavantaje, deoarece magazinele bazate pe același „engine”, de obicei se aseamănă între ele. Această soluție amintește de închirierea unui spațiu într-un mall – primești infrastructura finalizată, dar nu este proprietatea ta.

 

Avantaje:

  • Start ușor – începi vânzările, aproape imediat după plătirea abonamentul
  • Chestiunile legate de IT, siguranța datelor și aspectele legale necesare, cum ar fi regulamentul și politica de confidențialitate sunt rezolvate – acestea reprezintă o necesitate pentru fiecare magazin online
  • Proprietarul platformei oferă integrarea cu servicii externe, de exemplu cu firmele de curierat

Dezavantaje:

  • trebuie să plătești un abonament, indiferent dacă ai vânzări sau nu
  • magazin cu rame rigide – pot apărea probleme în timp
  • potenţial SEO mai mic, deoarece nu ai acces la optimizarea codului magazinului

Dacă ideea ta de afaceri sunt vânzările prin Internet, dar nu ai cunoștințele și abilitățile necesare pentru a gestiona infrastructura IT a magazinului, atunci o soluție de tip SaaS este pentru tine. E o rezolvare bună pentru acei antreprenori, care încep activitatea în e-commerce sau oferă o gamă relativ mică de produse. 

Merită înființat un magazin online pe motor Open Source?

 

Dacă ai deja o oarecare experiență în e-commerce, atunci ia în considerare deschiderea magazinului ”de la zero”. Aplicațiile populare pentru construirea de magazine online sunt adesea oferite în modelul open source. Asta înseamnă că ai opțiunea de a adapta codul magazinului la cerințele tale individuale și nu suporți nicio taxă de abonament. 

Avantaje:

  • Libertate deplină în ceea ce privește aspectul și funcționalitatea magazinului online
  • Opțiuni de configurare nelimitate pentru SEO
  • Ești proprietarul magazinului – ai control deplin și autoritate asupra acestuia
  • Extindere ușoară a magazinului

 

Dezavantaje:

  • Nu e gratuit! Plătești pentru server, configurare și întreținere. Dacă nu bani unei companii externe, atunci cu timpul tău.
  • Ești responsabil de IT, disponibilitatea magazinului și securitatea datelor clienților – generează costuri!
  • Suportul furnizorului de software este limitat sau absent. 

 

Magazinul de tip Open Source e o alegere bună, pentru a vinde pe internet, atunci când ai deja experiență în e-business. Dacă decizi să ai propriul magazin online, cea mai importantă problemă, pe care trebuie să o rezolvi e reprezentată de gestionarea infrastructurii IT și aspectele privind securitatea datelor clienților.

 

Ecolet oferă integrări dedicate pentru cele mai populare platforme Open Source.  Verifică soluțiile noastre pentru WooCommerce, PrestaShop, Shopify sau OpenCart.  

Care sunt cele mai eficiente canale de promovare ale magazinului online în 2021?

Pentru a avea succes pe Internet, o idee bună de afaceri nu este suficientă. Dacă vrei să administrezi, efficient, vânzările pe Internet, ocupă-te de promovare.

Cele mai eficiente canale de promovare pentru e-commerce-ul tău sunt:

  • activități SEO
  • Social Media
  • Publicitate plătită Google Ads

Elaborează un business plan și stabilește obiective măsurabile pentru magazinul tău. Ține cont de bugetul promoțional. Măsoară creșterile de vizibilitate și raza de acțiune, folosind instrumentele disponibile. Începe cu Google Analytics și Google Search Console. Acestea sunt instrumente analitice gratuite, iar datele obținute sunt de înaltă calitate. Dacă, pentru promovarea magazinului, folosești aplicații Meta, nu uita să creezi un cont business și să activezi analizele, folosind Pixel Facebook.

Ține minte, pentru a dezvolta vizibilitatea și vânzările, încă ai nevoie de timp și răbdare. 

 

De ce SEO este important pentru un magazin online?

Un magazin online bine poziționat îți va oferi șansa de a fi sus în rezultatele căutării organice. Activitatea SEO necesită cunoștințe, experiență și timp. Pentru a vinde eficient pe internet, merită să ai cunoștințe despre SEO. Astfel, poți poziționa singur magazinul tău sau poți controla, mai bine, activitățile agenției închiriate.

SEO magazin online – ce trebuie luat în considerare? 

  • De la chestiuni generale la detalii – planifică o structură clară a categoriei și subcategoriei
  • Selectează cuvinte cheie relevante și folosește-le în anteturi și meta descrierile produselor
  • Nu copia 1:1 descrierile producătorului – creează conținut original
  • Administrează un blog – postează în mod regulat informații legate de oferta magazinului și link-urile către produse
  • Încercați să obții link-uri externe către magazinul tău. Prima sursă a unor astfel de link-uri pot fi postările în Social Media.

Metodele de livrare diversificate reprezintă cheia succesului magazinului tău online

În 2022, clienților din e-commerce le place să aibă de ales. Cu cât oferi mai multe opțiuni de livrare, cu atât crește șansa de a vinde.

Prin integrarea magazinului tău cu Ecolet, oferi clienților tăi:

  • Livrări pe întreg teritoriul României și expedieri internaționale
  • Toți curierii într-un singur loc
  • Automatele Sameday Easybox și rețeaua de puncte de expediere și ridicare DPD  
  • Servicii suplimentare, de exemplu ramburs, asigurare, transmitere documente, etc.
  • Urmărire colete.

Integrarea magazinului cu Ecolet aduce beneficii, nu numai, clienților tăi. E comod și pentru tine. Vei aprecia rapid utilizarea facilă și administrarea logisticii e-business-ului tău.

Înregistrează gratuit un cont pe Ecolet.ro și vezi cât poți câștiga

Merită înființat un magazin online în anul 2022 – concluzii

Se pare că în vremurile de covid, magazinele online și marketplace sunt cele mai eficiente canale de vânzare, pe internet. Dacă dorești să vinzi online, ține cont de aceste aspecte importante:

  • Elaborează un plan de afaceri și un plan de marketing
  • Fii realist – evaluează-ți sincer abilitățile și alege bine modelul magazinului online
  • Planifică promovarea magazinului (de exemplu Google Ads) și stabilește bugetul
  • Nu amâna SEO pentru mai târziu – gândește-te la acest aspect în etapa de proiectare a structurii magazinului
  • Folosește social media pentru promovarea magazinul
  • Instalează instrumentele analitice și verifică eficiența
  • Asigură metode diversificate de livrare
  • Succesul în e-commerce necesită timp

Ecolet.ro îți urează succes și-ți oferă asistență. Suntem experți în logistică pentru e-commerce. Dacă ai întrebări, contactează-ne.

 

Află mai multe