fbpx

Ce este experiența clienților (CX)?

experiența clienților

Prin experiență a clientului înțelegem percepția generală a interacțiunii clientului cu comerțul electronic. Experiența clientului cuprinde toate aspectele unei companii, de la produsele și serviciile sale până la modul în care comunică cu clienții prin diverse canale, cum ar fi telefonul, e-mailul, site-ul web și social media. Experiența clienților poate fi îmbunătățită prin concentrarea pe creșterea satisfacției clienților în ceea ce privește magazinul online. Încercați să faceți ca magazinul dvs. să iasă în evidență față de concurență. Pentru a realiza acest lucru, nu uitați că în centrul fiecărei decizii se află clienții. Prețurile mici și calitatea ridicată nu mai sunt suficiente. Investiți într-o experiență bună pentru clienți pentru a vă asigura că afacerea dvs. are succes și câștigă în fața concurenței.

Ce este o experiență bună pentru clienți?

O experiență bună pentru clienți este cea care îi face pe clienți să se simtă mulțumiți și respectați. Totul începe cu o vizită pe site-ul magazinului dvs. online. Un site web sau o aplicație mobilă trebuie să se lanseze rapid și să aibă o structură clară. În plus, navigare ușoară și informații actualizate despre produse, servicii și promoții. Dacă aveți un blog de sfaturi, faceți-o cu regularitate și actualizați informațiile. De asemenea, sunt utile videoclipurile tutoriale scurte și întrebările frecvente.  

Folosiți descrieri originale ale produselor, nu reproduceți informații generice – căutați stilul dumneavoastră și vorbiți pe limba clientului dumneavoastră.

Condiții de plată și de livrare a comenzii

Asigurați confortul clientului dumneavoastră cu alegeri prin care acesta să se simtă confortabil cu alegerea sa și oferiți-i mai multe opțiuni de plată. De exemplu, Netopia Payments nu sunt ieftine, dar popularitatea lor în România este uriașă și merită să le aveți în magazin. 

Clienții sunt foarte exigenți atunci când vine vorba de alegerea unei metode de livrare. Curier, lokere, colectare la punctul de vânzare – acesta este un minim. Oferiți clienților posibilitatea de a alege cu ușurință loker-ul – de preferință de pe o hartă interactivă. Un singur curier nu este suficient în ziua de azi. Lăsați clienții să își aleagă curierul.

Platforma logistică Ecolet vă oferă toate aceste opțiuni. 

Înscrieți-vă pentru un cont gratuit și vedeți cum vă puteți eficientiza expedierile de comerț electronic.

De ce contează experiența clienților?

Experiența clienților este importantă deoarece acestia au multe opțiuni în ceea ce privește locul unde își cheltuiesc banii. Dacă nu au o experiență pozitivă cu o companie, este probabil să o facă în altă parte. Experiența clienților devine din ce în ce mai importantă pe piața actuală, deoarece clienții așteaptă mai mult de la magazinele de la care cumpără. Nu mai este suficient ca societățile să ofere produse și servicii de calitate, ci clienții vor să fie tratați bine și să simtă că nevoile lor sunt satisfăcute. Companiile care acordă prioritate Experienței clienților înțeleg importanța înțelegerii nevoilor acestora și a oferirii unei experiențe excelente care să îi facă să revină. O experientă excelent poate duce la o loialitate crescută a clienților, la o satisfacție mai mare a acestora, la mai multe recomandări și, în cele din urmă, la o profitabilitate mai mare.

Potrivit unui raport Google Smart Shopper Research, unul din doi clienți de comerț electronic din România a avut o problemă în timpul cumpărăturilor.

  1. a fost dificil de găsit recenzii independente ale produselor
  2. nu există posibilitatea de a cumpăra fără înregistrare sau logare
  3. produsul selectat nu era disponibil
  4. produsul avea un preț mai mare

Evitați acestea și alte situații pentru a crea o experiență pozitivă pentru clienți.

Google Smart Shopper Report 2022

Sursa: Google-Smart-Shopper-Report-2022.pdf

Cum le arătați clienților dumneavoastră că vă pasă?

Arătați-le că nevoile lor sunt prioritare și că firma dvs. îi apreciază cu adevărat. Una dintre cele mai bune modalități de a face acest lucru este să le oferiți servicii excelente. De la a fi amabil și util atunci când îi contactați prin e-mail, chat sau telefon, până la a răspunde rapid la e-mailuri sau postări pe rețelele de socializare. Greșelile li se întâmplă tuturor – dacă tu ești cel care a făcut greșeala, recunoaște-o, cere-ți scuze și oferă o compensație – o reducere, transport gratuit. Dacă greșeala este de partea clientului, nu vă certați și nu vă demonstrați punctul de vedere – acest lucru nu va face decât să înrăutățească situația. De asemenea, oferirea de stimulente, cum ar fi reducerile și recompensele, poate încuraja loialitatea clienților și le arată că îi apreciați. Fiți la curent cu tendințele din industrie, aflați despre feedback-ul clienților și ascultați-le preocupările. Aceștia sunt, de asemenea, pași importanți pentru a le arăta clienților că vă pasă cu adevărat de ei. 

Conținut conex: