fbpx

Asigurarea coletului – cum să o faceți în mod corespunzător?

În conformitate cu legislația poștală, expeditorul are dreptul la despăgubiri în cazul pierderii sau deteriorării corespondenței. Deci, teoretic, toate coletele sunt asigurate. Cu toate acestea, procedura este lungă și complicată, iar valoarea asigurării nu depinde de valoarea reală a coletului. Prin urmare, dacă trimiteți obiecte de valoare prin curierat, cel mai bine este să alegeți un serviciu de asigurare suplimentară pentru curierat. În cazul în care coletul este pierdut sau deteriorat, curierul va plăti rapid despăgubirile datorate.

Ce colete merită să fie asigurate?

În practică, coletele ajung la destinatar de obicei rapid și în siguranță. Din fericire, cazurile cu colete deteriorate sau pierdute sunt rare. Companiile de curierat își doresc o reputație bună, așa că implementează proceduri interne pentru a asigura livrari rapide și eficiente. Insă, așa cum nu poate fi prezisă orice situație și dacă doriți să fiți absolut sigur că pachetul dumneavoastră este bine protejat, atunci puteți opta pentru o asigurare suplimentară.

Regula de bază este simplă: cu cât valoarea transportului este mai mare, cu atât mai bine îl asigurați. Clienții Ecolet asigură cel mai adesea transporturile care conțin:

  • echipamente electronice
  • smartphone-uri
  • laptopuri
  • unelte electrice
  • pantofi
  • îmbrăcăminte

Livrările cu plata la livrare sunt acoperite automat de o asigurare suplimentară.

Care este costul pentru asigurarea coletului?

Fiecare companie de curierat are propriul mod de a calcula valoarea asigurarii. De obicei, aceasta reprezintă 1-2% din valoarea declarată a coletului.

În formularul de comandă de pe platforma logistică Ecolet (accesat după autentificare) veți găsi un câmp intitulat „Valoare declarata”.

Acolo, introduceți valoarea articolelor care urmează a fi expediate, iar sistemul va calcula automat rata de asigurare pentru toți transportatorii disponibili și va calcula prețul total al serviciului.

La Ecolet, știți întotdeauna cât veți plăti pentru taxele poștale.

Nu aveți cont? Înregistrați-vă gratuit!

Important: în declarația de valoare, indicați valorile reale – nici prea mici, nici prea mari. În cazul în care declarați o valoare mai mică decât cea declarată pentru un transport în caz de daune, veți primi o despăgubire calculată la valoarea declarată.

Cu toate acestea, în cazul în care compania de curierat contestă declarația de valoare, depinde de dumneavoastră să dovediți că ați indicat valoarea corectă. Este o idee bună să aveți chitanțe, facturi sau alte documente care să susțină declarația de valoare a coletului.

Iată ce trebuie să rețineți:

Achiziționarea opțiunii de asigurare suplimentară și declararea valorii nu este suficientă. Citiți întotdeauna cu atenție termenii și condițiile și asigurați-vă că nu există articole în colet care nu pot fi trimise prin curier. Dacă alegeți să trimiteți bunuri interzise, atunci nu vă bazați pe compensații, puteți fi chiar pasibil de răspundere penală.

Al doilea lucru important este să împachetați corect articolele din colet. Dacă trimiteți obiecte de valoare prin curier, nu vă zgârciți la ambalare.

  • Folosiți cutii de carton noi, de bună calitate și nedeteriorate.
  • Potriviți dimensiunea ambalajului cu cea a articolului expediat
  • Folosiți umplutură suplimentară pentru a securiza cât mai bine articolele.

Pentru mai multe informații despre cum să vă pregătiți corect coletul pentru expediere, consultați ghidul de ambalare.

Înainte de a preda coletul curierului, vă sfătuim să faceți câteva fotografii ale coletului – de preferință cu numărul de AWB lipit și lizibil. In cazul în care compania de curierat este reticentă în a accepta cererea de despăgubire, fotografiile vor ajuta la convingerea transportatorului că cererea de despăgubire este valabilă.

Dacă aveți îndoieli cu privire la conformitatea expedierii dvs. cu termenii și condițiile, vă rugăm să contactați departamentul nostru de asistență pentru clienți.

Care este procedura de recuperare a asigurării?

Atunci când primiți informații că un colet este deteriorat sau pierdut, urmați procedura de reclamații.

În panoul clientului (accesat numai după autentificare), selectați tipul de problemă:

  • Daune sau distrugeri;
  • Plăți;
  • Lipsesc;
  • Livrări nelivrate sau întârziate.

Continuați urmând instrucțiunile de pe ecran.

 Puteți urmări starea cererii de despăgubire în panoul dumneavoastră de client. Selectați câmpul relevant din listă sau utilizați filtrul pentru a căuta după numărul de AWB și apoi apăsați butonul „Căutare”.

Clienții platformei logistice Ecolet au la dispoziție consultanți reali pentru astfel de situații dificile.

Intrări conexe: