verificare colet

Verificare colet

 

Poți verifica întotdeauna conținutul coletului în prezența curierului? Când se plătește serviciul de verificare colet? Cum e, dacă livrarea se face cu plata ramburs? Se poate verifica conținutul coletului înainte de a plăti? Verificăm, ce ne spun reglementările și regulamentele companiilor de curierat, privind acest aspect.

 

Ce spun reglementările despre posibilitatea verificării coletului?

Se întâmplă adesea, ca magazinele online să sugereze verificarea coletului în prezența curierului. Este obligat agentul de livrare, să permită destinatarului coletului, să verifice conținutul acestuia înainte de a confirma primirea? Potrivit legii poștale, aplicabile firmelor care prestează servicii de curierat, serviciul constă în livrarea coletului la adresa indicată. Nu reprezintă responsabilitatea curierului să verifice, dacă conținutul declarat este conform cu situația reală.

Posibilitatea de verificare a conținutul coletului, în prezența curierului, depinde doar de prevederile din regulamentele companiei respective.

Majoritatea curierilor oferă această opțiune, totuși este un serviciu contra cost. Expeditorul suportă taxa de verificare a coletului.

 

Colet cu ramburs – pot verifica pachetul înainte de a plăti?

În cazul tranzacțiilor la distanță, nu putem fi siguri, că vânzătorul ne va trimite produsul comandat. Și nu e vorba despre acțiuni deliberate, rezultate din necinste. Poate interveni o greșeală simplă. Astfel, mulți destinatari de colete, trimise prin curier, de către magazinele online sau vânzători privați, solicită curierului să verifice conținutul coletului, înainte de a plăti. Acest lucru nu este posibil, deoarece la plata la livrare, curierul este obligat să accepte mai întâi plata și abia apoi poate preda coletul.

Merită știut acest aspect, pentru a evita certuri cu angajatul companiei de curierat.

 

Când poate curierul să refuze deschiderea coletului, înainte de a confirma ridicarea coletului?

Practic oricând. Deschiderea coletului reprezintă o încălcare asupra ambalajului și, prin urmare, deteriorarea de facto a coletului. Ține minte, transportatorul nu este expeditorul coletului. Curierul este responsabil de livrarea coletului, în starea în care a fost primit de la expeditor. Deschiderea coletului, înainte de a confirma primirea, poate determina destinatarul să refuze ridicarea. Astfel, costurile legate de manipularea coletului deteriorat vor fi suportate de firma de curierat.

 

Când poate folosi, destinatarul, opțiunea de a deschide coletul în prezența curierului?

După cum scriem mai sus, verificarea conținutului coletului în prezența curierului nu este ușoară. În realitate, unele companii de curierat oferă clienților această opțiune, dacă sunt îndeplinite condițiile prevăzute în regulamentul firmei de curierat. Mai exact:

  • deteriorarea vizibilă a ambalajului, ceea ce indică posibilitatea deteriorării conținutului
  • dimensiunile si greutatea coletului indică faptul că marfa nu este ceea ce a comandat destinatarul
  • expedierea coletului cu opțiunea de deschidere și verificare la primire (serviciu contra cost)

Ține minte, curierul poate refuza deschiderea coletului înainte de a confirma primirea, totuși, dacă ambalajul este vizibil stricat, rupt sau umed, destinatarul poate refuza ridicarea și poate depune o reclamație la compania de curierat. În această situație, coletul se va intoarce la transportator, astfel acesta va avea o problemă și va suporta costurile suplimentare. Deschiderea coletului înainte de ridicare poate rezolva problema, întrucât, în cazul în care conținutul este intact, clientul va ridica probabil coletul.

 

Cum procedăm dacă ambalajul sau conținutul coletului sunt deteriorate?

Dacă destinatarul, la livrarea coletului, a constatat deteriorarea coletului, de exemplu strivirea, umezirea sau ruperea ambalajului, trebuie întocmit un proces verbal de deteriorare. Documentul este elaborat de către curier. Verificarea conținutului coletului, după semnarea primirii acestuia, nu îl eliberează pe destinatar de acoperirea noilor costuri de transport, către expeditor. Acesta din urmă, la rândul său, poate fi de acord cu restituirea acestora, în cazul în care va considera plângerea ca fiind întemeiată. Cu toate acestea, în cazul reclamațiilor privind serviciile de curierat, costul transportului este suportat de transportator.

 

Cum se depune o reclamație în panoul de client, al sistemului Ecolet?

Dacă ai cont de client pe platforma logistică Ecolet.ro, ai dreptul să depui o reclamație, în cazul în care pachetul este deteriorat. Loghează-te în contul tău de client și urmează pașii, de mai jos:

  • Dă click pe secțiunea „Contact”;
  • Dă click pe „Adaugă o nouă solicitare”;
  • Completează toate câmpurile formularului;
  • La secțiunea „Motiv” alege cauza, apoi selectează numărul AWB. În cazul coletelor multiple, introdu numărul AWB principal. Reclamațiile pot fi depuse numai pentru coletele livrate, cu excepția celor pierdute;
  • Atașează documentele corespunzătoare;
  • După trimitere, va fi afișat un mesaj privind înregistrarea cererii tale în sistem, iar notificarea va fi vizibilă pe listă.

Ecolet este o platformă modernă pentru comandarea serviciilor de curierat online. După înregistrare și crearea unui cont, ai acces la oferta celor mai cunoscuți curieri din România. Expediezi colete pe rute interne și internaționale. Operăm și automatele de coletărie Sameday Locker și DPD. Nu percepem taxe pentru crearea și menținerea contului. Pe site, poți compara ușor prețurile serviciilor de curierat și le poți alege, pe cele mai potrivit pentru tine.

 

Înregistrează un cont și vezi cât câștigi!