fbpx

GLS – termeni și condiții

Termeni și condiții de livrare prin curierul GLS – punctele cheie ale normelor.

Expeditorul trebuie să protejeze în mod corespunzător bunurile din lot pentru a le feri de deteriorare, distrugere și pentru a nu provoca daune persoanelor, mediului, instalațiilor utilizate sau altor loturi pe toată durata serviciului. Se consideră că ambalajul adecvat utilizat de expeditor, în toate cazurile, protejează trimiterea poștală împotriva presiunii, șocurilor, scurgerilor etc., de la expedierea/preluarea de către personalul furnizorului până la livrarea către destinatar, în condiții normale de colectare, sortare, transport și livrare.

GLS România acceptă trimiterile prezentate de expeditor, ambalate corespunzător, cu un ambalaj exterior opac, care nu permite vizualizarea conținutului și care au completate toate datele de identificare ale destinatarului (nume și prenume/denumirea firmei – pentru persoanele juridice, inclusiv strada, numărul, numărul blocului, etajul și numărul apartamentului, cu excepția trimiterilor cu CashService – unde trebuie incluse datele de identificare ale expeditorului).

Expeditorul este responsabil pentru ambalarea coletului, precum și pentru înregistrarea datelor de pe eticheta coletului, în conformitate cu aranjamentele contractuale încheiate cu furnizorul.

Trimiterile care conțin bunuri fragile trebuie să fie ambalate corespunzător de către expeditor, folosind căptușeală, polistiren antișoc, materiale de căptușeală și umplutură destinate protejării bunurilor sau orice alt material care atenuează șocul mecanic, și trebuie să aibă atașată eticheta “Fragil”; inscripția “Fragil” servește doar ca avertisment, nu protejează bunurile în lipsa unor materiale de ambalare corespunzătoare. GLS România se angajează să recunoască și să respecte inscripțiile/etichetele atașate de expeditor pe transport și să acorde o atenție deosebită la manipularea și depozitarea transporturilor în cauză.

În timpul ambalării trebuie respectate următoarele condiții:

  • Numai coletele complet sigilate pot fi expediate (expediere închisă);
    coletele cu proeminențe lungi și ascuțite nu sunt potrivite pentru expedierea coletelor.
  • Cutiile trebuie să fie utilizate în mod optim, asigurând dimensiunea și calitatea corespunzătoare a materialului de ambalare, iar umplerea întregului pachet trebuie să protejeze mărfurile de deteriorare.
  • Dispozitivele electronice și alte produse rechemate pentru reparații ar trebui să fie expediate în ambalajul lor original, complet, cu umplutură corespunzătoare.
  • Sticlele și flacoanele plasate în colete ar trebui să fie protejate prin straturi de protecție plasate între ele, precum și în partea de jos și de sus a fiecărui articol, cu materiale de protecție și căptușeală.
  • Mărfurile de formă neregulată care sunt dificil de ambalat trebuie, de asemenea, să fie protejate în interiorul ambalajului termocontractabil propriu-zis, folosind un alt tip de ambalaj.
  • Cutiile de carton trebuie să fie sigilate pe toate laturile cu bandă adezivă pe care să apară logo-ul companiei expeditorului, dacă este posibil. Cutiile legate împreună într-un pachet sunt inacceptabile, deoarece pachetele se pot desface și, astfel, doar unitatea de colet identificată cu o etichetă va ajunge la punctul de destinație; fiecare cutie trebuie să fie etichetată individual și ambalată separat de orice alt transport.
  • Punga care conține adresa, eticheta, precum și autocolantele utilizate pentru identificarea elementelor suplimentare trebuie să fie atașate de expeditor pe partea cea mai mare a coletului, lângă eticheta cu codul de bare GLS.
  • În cazul în care mai multe colete sunt expediate la aceeași adresă, autocolantele care indică utilizarea oricăror caracteristici suplimentare trebuie să fie aplicate de expeditori pe fiecare dintre colete.
  • În cazul persoanelor juridice, dacă se comandă CashService, suma integrală care urmează să fie colectată trebuie să fie indicată pe lista CashService sau, prin transmiterea electronică a datelor, precum și pe expedierea propriu-zisă, utilizând un autocolant GLS standard (dacă mai multe colete sunt expediate de același expeditor, în același timp, fiind livrate la aceeași adresă, autocolantul CashService trebuie atașat pe fiecare colet, indicând suma care urmează să fie colectată pentru fiecare colet).
  • În cazul unor informații incorecte sau incomplete, GLS va încerca prin orice mijloace să clarifice situația.
  • Mărfurile cu conținut periculos, chiar și cu indicații externe, nu sunt acceptate în niciun caz.

Pentru că GLS România acordă o atenție deosebită protejării corecte a coletelor împotriva deteriorării, dacă aveți nevoie de mai multe informații despre ambalarea corectă, vă rugăm să citiți ghidul “Ambalarea coletelor” sau să consultați managerul dumneavoastră de cont Ecolet.

Termenii și condiții complete pentru livrările prin curierat GLS pot fi găsite pe site-ul GLS România.