fbpx

Cum să vă dezvoltați comerțul electronic prin vânzări cross-border?

 Descoperiți toate aspectele legate de vânzările transfrontaliere de comerț electronic – de la provocări, la pregătirea afacerii și beneficii. Creșteți raza de acțiune și profiturile companiei dumneavoastră.

Ce este o vânzare cross-border?

Comerțul electronic transfrontalier, nu este altceva decât vânzarea de bunuri prin intermediul unui magazin online către alte țări.

Poate orice magazin online să vândă în străinătate? Teoretic, da, dar dacă doriți să aveți succes cu vânzările transfrontaliere, nu uitați: clienții de peste hotare caută fie prețuri mici, fie produse greu de găsit pe piața locală. Dacă produsele dvs. îndeplinesc una dintre aceste condiții, aveți șansa de a dezvolta vânzările transfrontaliere.

Prin vânzările transfrontaliere puteți ajunge la mai mulți clienți. Afacerea dvs. se poate dezvolta, își poate mări vânzările și poate accesa noi piețe. Sună bine? Nu atât de repede – dacă doriți să reușiți în vânzările transfrontaliere online, trebuie să vă pregătiți bine pentru aceasta.

Pregătiți-vă comerțul electronic pentru vânzările transfrontaliere

Înainte de a vă extinde în străinătate, este esențial să efectuați o analiză a piețelor țintă. Acest lucru vă va permite să identificați oportunitățile și amenințările care vă pot afecta afacerea.

Cunoașteți-vă concurenții locali, precum și punctele forte și punctele slabe ale acestora. Vă va ajuta să vă adaptați mai bine oferta la nevoile clienților dumneavoastră și să vă diferențiați de ceilalți comercianți cu amănuntul.

Asigurați-vă că vânzarea produselor dumneavoastră în altă țară este permisă. Aflați despre reglementările fiscale, elaborați o politică de retur și de gestionare a garanțiilor.

Este extrem de important să adaptați versiunea lingvistică a site-ului dumneavoastră. Acest lucru este valabil pentru descrierile produselor, articolele de pe blog și reglementările magazinului. Gândiți-vă, de asemenea, să serviți clienții străini în limba lor maternă.

Găsiți partenerul logistic potrivit

Alegerea partenerului logistic potrivit este crucială în vânzările transfrontaliere. Trebuie să vă asigurați că produsele dvs. ajung la clienții dvs. rapid și fără probleme.

Unul dintre obstacolele în calea dezvoltării vânzărilor transfrontaliere este reprezentat de prețurile ridicate ale transportului. Cu excepția cazului în care nu utilizați o platformă de curierat online care vă oferă prețuri de transport bune, chiar și pentru expedieri unice. De exemplu, dacă aveți un cont pe platforma logistică Ecolet, aveți acces la prețuri de curierat atractive pentru colete către:

  • Grecia
  • Bulgaria
  • Polonia
  • Slovacia
  • Ungaria

Ecolet colaborează îndeaproape cu DPD România și oferă condiții foarte bune pentru serviciul DPD Regional.

Doriți să aflați mai multe? Creați un cont gratuit

Indiferent dacă vindeți clienților din România sau transfrontalieri, urmărirea expedierilor este o parte importantă a construirii încrederii cu clienții dumneavoastră. Un sistem de urmărire le va permite acestora să monitorizeze stadiul comenzii lor și termenul de livrare preconizat.

Care sunt barierele în calea vânzărilor transfrontaliere?

Pentru a vinde cu succes în străinătate, trebuie să vă adaptați site-ul dvs. la limba piețelor țintă.Acest lucru este valabil pentru descrierile produselor, manualele de utilizare și informațiile privind livrarea și plata. Dacă magazinul dvs. online are mai multe versiuni lingvistice diferite, asigurați-vă că folosiți atributul „hreflang”, care indică motorului de căutare ce versiune lingvistică să afișeze vizitatorului magazinului dvs.

În funcție de piața dvs. țintă, clienții pot prefera diferite metode de plată. Prin urmare, asigurați-vă că platforma dvs. de comerț electronic acceptă metodele de plată populare pe piața dvs.

Clienții dumneavoastră străini doresc să comunice în limba lor. Investiți într-o echipă de servicii pentru clienți care să poată comunica cu clienții în limba lor maternă, să răspundă rapid la nevoile lor și să ajute la rezolvarea problemelor.

Promovarea vânzărilor transfrontaliere

Dacă doriți să ajungeți la clienți din străinătate, campaniile Google Ads sunt o modalitate bună de a face acest lucru. Nu uitați să vă optimizați campaniile de publicitate online pentru piața dvs. țintă. Aflați care sunt preferințele potențialilor dvs. clienți și adaptați conținutul și formatele de anunțuri în funcție de preferințele acestora.

Nu uitați de SEO. Conținutul valoros de pe blogul dvs. va câștiga încrederea potențialilor clienți și le va fi mai ușor să ia o decizie de cumpărare. Cuvintele-cheie bine alese vă vor permite să corespundeți mai bine așteptărilor utilizatorilor străini.

Angajarea de specialiști SEO locali vă va permite să vă înțelegeți mai bine piața țintă și să vă adaptați strategia de optimizare la cerințele acesteia.

Vânzările online transfrontaliere – rezumat

 După cum puteți vedea, vânzarea transfrontalieră nu este atât de ușoară. Dacă vreți să aveți succes, trebuie să investiți mult timp și să munciți mult pentru a vă pregăti magazinul online în vederea expansiunii în străinătate.

 Cele mai importante elemente de pregătire sunt:

  • O bună cunoaștere a pieței țintă
  • Identificarea oportunităților și a avantajelor competitive
  • Elaborarea unei versiuni lingvistice separate a magazinului și a regulamentelor
  • Alegerea unei bune platforme logistice
  • Marketing

 Nu vă putem ajuta cu totul. Dar dacă vă gândiți să alegeți o platformă de curierat pentru expedierile în străinătate, puteți conta pe expertiza noastră.

Înregistrați-vă acum!